Sałatka z quinoa, szynką i fetą

Lekka i zdrowa sałatka, którą łatwo można zapakować do pracy. Najpierw jadłam ją w postaci takiej jak widzicie na zdjęciu, potem dodałam do niej kapustę pekińską, a potem jeszcze prażony słonecznik. Każdą wersję polecam :) Oczywiście możecie quinoa zamienić na kaszę jaglaną, ryż lub makaron, ale wtedy smak sałatki będzie już zupełnie inny.

  • 3/4 szklanki kaszy quinoa (komosy ryżowej)
  • 1.5 szklanki bulionu drobiowego
  • ok. 150 g chudej szynki
  • ok. 150 g sera feta w kostkach
  • 1/3 puszki kukurydzy
  • 2 łyżki gotowego sosu włoskiego (z torebki)
  • natka pietruszki

Kaszę quinoa przelej zimną wodą. Następnie umieść we wrzącym bulionie. Gotuj na małym ogniu przez ok. 10-15 minut. Szynkę pokrój na niewielkie kawałki. Wymieszaj z quinoa, serem feta, odsączoną kukurydzą i przygotowanym wcześniej wg instrukcji na opakowaniu sosie. Na koniec dodaj posiekaną natkę pietruszki.

Sałatkę można przyrządzić również na ciepło, w postaci takiej jak podałam wyżej, pamiętając by fetę dodać na koniec by się nie rozpuściła. Polecam również wersję taką jak widzicie obok, na patelni. Tu najpierw delikatnie podsmażyłam cebulkę i seler naciowy, a potem dorzuciłam szynkę i kukurydzę. Na siekanie pietruszki nie starczyło mi już czasu, a prażony słonecznik dodałam dopiero pod koniec jedzenia. Ale i tak danie smakowało wybornie.

Odpowiedz

Twój adres mailowy nie bedzie opublikowany.

*

Możesz użyć języka HTML w postaci takich tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>