Czym jest zdrowe odżywianie i co na ten temat warto wiedzieć?

Zdrowy tryb życia to podstawa dobrego samopoczucia i gwarancja uniknięcia różnych chorób. Niestety, współczesny pęd za pracą i związane z tym nieregularne posiłki lub śmieciowe jedzenie, sprawiają, że coraz więcej osób zmaga się z problemami układu trawiennego, odpornościowego czy krwionośnego. W jaki sposób zatem jeść, aby czuć się lepiej i jakie są zasady zdrowego żywienia? Sprawdźmy!

Jedz regularnie – to podstawa!

Od lat mówi się o tym, jak wielką uwagę powinno się zwracać na regularność w jedzeniu. Niestety, mało kto rzeczywiście stosuje się do tych zaleceń. Stres w pracy przekłada się na to, że wiele osób je jeden, góra dwa posiłki dziennie lub nie je nic cały dzień i dopiero na wieczór pochłania olbrzymią dawkę kalorii. Taki sposób żywienia drastycznie wpływa na samopoczucie, a w dalszej konsekwencji może być przyczyną różnych groźnych chorób – w tym na przykład cukrzycy. Jeden obfity posiłek w ciągu dnia to zdecydowanie droga, z której powinno się jak najszybciej zejść.

Oczywiście, nie chodzi też o to, by jeść 5-6 posiłków dziennie. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb danej osoby, a także tego, jaki efekt chce ona osiągnąć. Inaczej bowiem będą się rozkładać posiłki w przypadku, gdy ktoś pragnie wypracować masę mięśniową, a inaczej, gdy chce schudnąć. Domyślne zalecenia brzmią następująco: 3-4 posiłki dziennie i około 3 godzin przerwy pomiędzy nimi.

Jedz warzywa i owoce!

Nie da się ukryć, że dobrze zbilansowana, zdrowa dieta to przede wszystkim owoce i warzywa. Powinny się one znaleźć w mniejszej lub większej ilości w zasadzie w każdym posiłku w ciągu dnia. Zaleca się ich jedzenie przynajmniej w wysokości 400g dziennie (ok. 100g owoców i 300g warzyw). Powód? Owoce i warzywa to potężne źródło witamin i minerałów. Naturalnie, nie każdy przepada za surowymi warzywami i nie każdemu chce się też je gotować czy przygotowywać według rozbudowanych przepisów. Jedną z recept może być tzw. kimchi shot, a więc specjalnie przygotowany napój z kiszonych warzyw (najczęściej kapusty). Jest pyszny i fenomenalnie wpływa na układ trawienny i odpornościowy.

Owoców powinniśmy jeść nieco mniej niż warzyw, ale wynika to z faktu, że znajduje się w nich dużo tzw. węglowodanów prostych, czyli w skrócie – cukru. Ostatecznie więc, jedzenie dużej ilości owoców może doprowadzić do pojawienia się dodatkowych kilogramów na wadze.

Do diety warto również dodać produkty mleczne i ograniczyć jedzenie mięsa. Najlepiej też celować wyłącznie w żywność nieprzetworzoną i samemu przygotowywać sobie posiłki. Asortyment wszystkich potrzebnych nam produktów znajdziemy na stronie https://arkanasmaku.pl/.

Odpowiedz

Twój adres mailowy nie bedzie opublikowany.

Możesz użyć języka HTML w postaci takich tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*