Owsianko-jaglanka z owocami lata

Dziś inspiracja na zdrowe letnie śniadanko w postaci płatków / kaszy na mleku z owocami lata. Ja przygotowałam dwa garnki takiej strawy, które jedliśmy przez 3 dni – za każdym razem w nieco innej formie i z innymi dodatkami. Bardzo polecam odgrzewanie owsianek / jaglanek – z czasem zmienia się ich struktura.

Podane proporcje traktuj bardzo na oko – każde płatki i każda kasza inaczej chłonie płyn. Wszytko zależy od stopnia rozdrobnienia i producenta. No i oczywiście indywidualnych upodobań.

Jaglanka

  • 100 g kaszy jaglanej
  • 500-600 ml mleka
  • opcjonalnie nieco płatków jaglanych do zagęszczenia lub kaszy manny

Kaszę przepłucz zimną wodą, a następnie przelej wrzątkiem. Gotuj w mleku, do miękkości, ok. 15 minut. Jeśli jaglanka będzie zbyt rzadka możesz zagęścić ją błyskawicznymi płatkami jaglanymi lub kaszą manną.

Owsianko-jaglanka z owocami lata

Owsianka:

  • płatki owsiane górskie
  • płatki orkiszowe
  • otręby owsiane
  • siemię lniane
  • mleko

Tu już wszystko robiłam na oko. Po prostu trzeba ugotować płatki do miękkości, uważając żeby się nie przypaliły.

My najpierw serwowaliśmy sobie osobno jaglankę i owsiankę, a potem połączyliśmy jedną z drugą i odgrzewaliśmy, dolewając trochę mleka za każdym razem. Za drugim więcej, więc konsystencja stała się bardziej płynna. Dodatki dorzucaliśmy na samym końcu.

Dodatki:

  • morele, jagody, czarna porzeczka
  • prażone płatki migdałowe, nasiona słonecznika, wiórki kokosowe
  • twaróg śmietankowy

Owsianko-jaglanka z owocami lata

 

Odpowiedz

Twój adres mailowy nie bedzie opublikowany.

*

Możesz użyć języka HTML w postaci takich tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>