Mój kulinarny pamiętnik z wakacji – Austria

W tym wpisie kilka słów na temat kuchni jaką spotkaliśmy w Austrii, po drodze do Włoch, o których pisałam w poście: Mój kulinarny pamiętnik z wakacji – Włochy Północne i Toskania.

Widoki Austriacy mieli fajne, ale jedzenie... Niestety, trochę nie z mojej bajki.
Widoki Austriacy mieli fajne, ale jedzenie… Niestety, trochę nie z mojej bajki.

3 września

Pierwszy przystanek na drodze do Włoch urządziliśmy w Austrii, na obiad. Dostępne dania obiadowe sprowadzały się do smażonych mięs, w tym sznycla z żurawiną na którego skusił się Marek. Ja zdecydowałam się na zimny bufet: pieczonego kurczaka (zdecydowanie za słonego), sałatkę ziemniaczaną  (typową niemiecką) i starte marchewki (pomarańczową i żółtą). Niestety, nie była to uczta dla moich kubków smakowych.

20160904_104554
Klasyka austriackiego bufetu sałatkowy – sałatka ziemniaczana, sałatka z mortadelą i surówka z kapusty z kminkiem.

Nocowaliśmy w hotelu „Old Timer”, który zaserwował nam świetny bufet śniadaniowy: pyszne pieczywo, dobrą szynkę, super koktajl i świeże owoce, w tym truskawki. Dostępne były też zupy, ciasta i dania na ciepło w rodzaju jajka z bekonem. Brakowało tylko warzyw.

10 września

W drodze powrotnej też musieliśmy zjeść obiad przygotowany przez Austriaków. Trafiliśmy do restauracji z ogromnym bufetem i pięknym widokiem. Ociekające tłuszczem mięsa i kiełbasy absolutnie nie zachęciły mnie to zaproszenia ich na swój talerz. Znów musiałam zadowolić się zimnym bufetem, w którym niewiele było do zjedzenia. Fajnie zapowiadał się makaron z kurkami, ale okazał się nie do przełknięcia. Z mięs do wyboru miałam tylko mortadelę, więc razem z pieczywem i słoną mizerią stała się moim obiadem. Deserem/kolacją natomiast uczyniłam słoiczek Alicji pt. suszona śliwka, który idealnie pasował do resztek włoskiego chleba i odrobiny kremu czekoladowego. Poziomu słodkości i tłustości oferowanych przez Austriaków strudli byłby przeze mnie raczej nie do przyjęcia.

Kuchnia austriacka_20160909_165138
Austriacki obiad – tłusta zupa, tłuste mięso z kminkiem i kiepska „surówka”.
Ale chociaż, w tym przypadku, piękny widok.

20160909_171338

20160909_171751

Ostatni przystanek na trasie do Polski wypadł nam w okolicach Graz. Udało nam się znaleźć klimatyczny, rodzinny zajazd „Gasthof Gruber”. Kolejny raz byliśmy zadowoleni z widoków. I porannego bufetu również, mimo, że był skromny jak na polskie standardy. Bardzo przypasowała nam szynka szwarcwaldzka z dobrym ciemnym chlebem. Wspaniałe były też konfitury autorstwa właścicielki zajazdu – z moreli i z wiśni.

20160910_083505

20160910_083143

20160910_083713

Niedaleko naszego gasfhofu znajdował się sklep Spaar. Przed wyruszeniem w dalszą drogę postanowiliśmy go odwiedzić i kupić trochę austriackich przysmaków. Do naszego koszyka wpadły bułki z ciasta jak na precle (pyyycha), knedle z bułki, pikantna pasta do smarowania, pikle musztardowe, krem z orzechami makadamia, konfitura z dzikiej róży i ciekawe batoniki proteinowe.

20160910_132354

Twój adres mailowy nie bedzie opublikowany.

Możesz użyć języka HTML w postaci takich tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>