Orzeźwiające koktajle – garść inspiracji

W końcu za oknem zrobiło się naprawdę ciepło! Oznacza to, że nareszcie nastał sezon na pyszne orzeźwiające koktajle. Koktajl to świetny sposób na zdrową, szybką i energetyzującą przekąskę w ciepły dzień – zawiera zwykle co najmniej dwie z 5-ciu porcji warzyw i owoców, a także sporą dawkę witamin i składników mineralnych oraz cennego błonnika. O tym, że owoce należy jeść wiemy wszyscy. Lato jest ku temu szczególnie dobrą okazją – świeże soczyste owoce kosztują teraz znacznie mniej niż zimą. O aktualnych promocjach cenowych w sklepach można ławo dowiedzieć się z gazetek dostępnych online. Często zdarzają się oferty specjalne na sezonowe lub egzotyczne owoce, np. teraz można kupić w bardzo dobrej cenie morele i papaję w Lidlu, co można sprawdzić np. na Qpony.pl/lidl.

Prócz owoców, do koktajlu można dodać wiele innych składników, takich jak mleko, mleko roślinne (np. kokosowe), otręby, zarodki, pestki, orzechy czy nasiona. Mnie zdarza się także dorzucić masło orzechowe, tahini lub jakiś aromat, np. ekstrakt z wanilii. Możliwości jest naprawdę wiele. Poniżej przedstawiam pomysły na moje ulubione koktajle. Proporcje zależą oczywiście od tego ile poszczególnych składników mam akurat pod ręką. Sposób przygotowania jest oczywiście banalny – wystarczy wszystko ze sobą zmiksować. Opcjonalnie można dodać kostki lodu. Ale uwaga – uważajcie żeby nie przesłodzić. Bardzo słodki koktajl nie jest już taki zdrowy. Miłego koktajlowania!

Przepisy na koktajle

Smoothies:

  • pomarańcza, kiwi, banan, sok pomarańczowy
  • mango, banan, sok pomarańczowy
  • truskawki, pomarańcza, grejpfruit
  • truskawki, maliny, borówki, sok jabłkowy
  • truskawki, mango, kostki lodu
  • gruszka, banan, brzoskwinia, sok pomarańczowy
  • szpinak, pomarańcza, sok jabłkowy
  • szpinak, kiwi, seler naciowy, jabłko, sok jabłkowy, sok z cytryny lub limonki

Koktajle mleczne:

  • truskawki, jogurt naturalny, serek homogenizowany waniliowy
  • truskawki, jogurt naturalny, odrobina octu balsamicznego i trochę cukru
  • banan, mleko, kawa, miód
  • banan, mleko, masło orzechowe lub tahini, miód
  • jagody lub konfitura jagodowa, jogurt grecki, serek homogenizowany waniliowy

Odpowiedz

Twój adres mailowy nie bedzie opublikowany.

*

Możesz użyć języka HTML w postaci takich tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>